Ciekawy artykuł:  Czy można sprzedawać więcej?

Maksymalizacja wydajności działu sprzedaży

Na rynku istnieją trzy główne rodzaje firm – produkcyjne, usługowe i handlowe. Niezależnie jednak od ich rodzaju w każdej z nich chodzi o sprzedaż. I zwykle to jak dobry i sprawny mamy dział handlowy decyduje o sukcesie firmy. Dlatego każda firma stara się zmaksymalizować jego wydajność.

Z naszego doświadczenia zebranego w dziesiątkach różnych firm stwierdzamy, że w każdej firmie  ta wydajność działu sprzedaży, bez pomocy z zewnątrz osiąga 60 – 80 % maksymalnej wydajności. Dzieje się tak z dwóch powodów:

  • Po pierwsze błędna ocena swoich możliwości i niedostateczna motywacja.

Punktem wyjścia do tematu jest fakt, że większość ludzi nie zna tak naprawdę swoich rzeczywistych możliwości. Jednak jak pokazują badania około 94 % ludzi uważa się za lepszego od przeciętnego i jednocześnie ocenia innych jako gorszych od statystycznie przeciętnej osoby.

  • Po drugie złe zarządzanie czasem i zadaniami.

W 1903 roku Ford Motor Company produkowała zaledwie kilka samochodów dziennie, a koszt produkcji jednego auta wynosił kilka tysięcy dolarów. Dzięki rewolucyjnemu jak na tamte czasy pomysłowi taśmy produkcyjnej, fabrykę zaczęło opuszczać kilka tysięcy aut miesięcznie, koszt produkcji jednego auta wynosił nieco ponad 200 dolarów. Z naszego punktu widzenia było to nic innego jak usprawnienie zarządzania czasem i zadaniami. Może się to wydawać niemożliwe, ale w większości firm praca działu sprzedaży dalej jest niewystandaryzowana.

maxKorzyści:

  • Zwiększona efektywność pracy działu sprzedaży.
  • Specjalny wielobodźcowy system motywacyjno-wynagrodzeniowy.
  • Wzmocnienie efektów mocnych stron poszczególnych pracowników.
  • Wysoce wydajne szkolenie z psychologii konsumenta i sztuki perswazji.

Efekty:

Dzięki nowemu systemowi zarządzania czasem i zadaniami – oszczędności w postaci czasu pracy, nawet do kilku dni w skali miesiąca. W tym czasie można odwiedzić dodatkowych klientów, a tym podnieść sprzedaż firmy.

Podniesienie skuteczności działań poszczególnych handlowców, oraz zwiększenie ich poziomu motywacji. W wyniku naszej pracy przychody firmy, w zależności od branży, wzrastają od kilku do nawet kilkunastu procent.

 

Skontaktuj się z nami