-
Zobacz ofertę: Zarządzanie jakością obsługi klienta
Czas poznać prawdę
Jest takie powiedzenie, że zadowolony klient powie trzem, a niezadowolony dziesięciu osobom. Pójdę za tropem i zadam pomocnicze pytanie:
Komu powie zadowolony, a komu niezadowolony klient?
Sprzedawcy w sklepach często mówią, że ich klienci są usatysfakcjonowani jakością obsługi, bo przychodzą i im o tym mówią. Pytam się wówczas, a co dzieje się z klientami niezadowolonymi, czy też przychodzą i opowiadają o swoich odczuciach? Otóż nie.
Z niezadowolonym klientem są same poważne problemy – a mianowicie:
- jest nieusatysfakcjonowany i nie wiadomo dlaczego,
- odchodzi, nie rozmawia z nami, nie sposób nawet zmienić jego opinii,
- w sposób niekontrolowany dzieli się swoją opinią z innymi.
Dlatego tak ważne w nowoczesnym zarządzaniu jakością obsługi konsumenta jest procedura TAJEMNICZEGO KLIENTA.
Wprowadzając procedurę Tajemniczego Klienta uzyskujemy więc dwie ważne informacje:
- po pierwsze z czego mogą być niezadowoleni nasi Klienci,
- a po drugie jakie są rzeczywiste zachowania naszych pracowników.
Jest to znowu informacja bezcenna, gdyż nie uzyskamy jej w żaden inny sposób. Dopiero posiadając te dwie informacje jesteśmy w stanie zmieniać zachowania naszych pracowników i realnie poprawiać jakość obsługi klienta.
Prawie na zakończenie maleńki quiz:
Jaki pracownik pracuje najlepiej? Odpowiedź: Zmotywowany
Co lepiej motywuje pracownika – nagroda czy kara? Odpowiedź: Nagroda i kara
Ech, banalne. No jasne, że banalne, ale jednocześnie niezwykle trafne. A w dodatku wiąże się z tematem głównym. Tajemniczy Klient jest idealnym uzupełnieniem systemu ocen i systemu motywacyjnego. Czy pracownik mając świadomość, że może być oceniany przez Tajemniczego Klienta nie będzie pracował lepiej?
Tak więc mamy narzędzie, dzięki którem zmotywujemy naszych pracowników, dowiemy się dlaczego i ilu tracimy klientów oraz jaka jest nasza rzeczywista jakość obsługi. Czyż to nie piękne? Piękne. Dlatego zapraszamy serdecznie – nasi niezwykle tajemniczy klienci czekają.